op zoek naar de dungong's - Reisverslag uit Ko Kwang, Thailand van Riky Driessen - WaarBenJij.nu op zoek naar de dungong's - Reisverslag uit Ko Kwang, Thailand van Riky Driessen - WaarBenJij.nu

op zoek naar de dungong's

Blijf op de hoogte en volg Riky

07 Maart 2014 | Thailand, Ko Kwang

Om 13.00 uur met de boot weg op zoek maar de uitstervende Thaise zeekoeien. Dit is de enige plek in Thailand waar ze nog voorkomen. Met nog een ander Nederlands stel en een Finse jongeman gaan we samen op weg, op een bootje, tja hoe zal ik het zeggen, in mijn ogen niet al te beste staat, maar ik ben geen kenner. Turen, turen en nog eens turen over de watervlaktes in de hete Thaise zon. We vangen een schimp op van wat een zeekoe moet zijn. Wel spotten we veel apen op het strand, enkele watervogeltjes die rustig wiegend op een achtergelaten stuk hout of tempex zitten te wachten op hun prooi. Zeearenden die boven ons zweven. Allemaal leuk en aardig, maar geen zeekoe te zien, na ruim drie uur dobberen op zee keren we weer huiswaarts. Maar dan, plotsklaps een gekraak, de boot maakt meteen water en begint al snel te zinken. We wijken snel uit naar een klein strandje waar wij gedropt worden. Expeditie Robinson. De averij wordt verholpen met enkele todden en vaart zonder ons verder. Wat nu?? Na een half uurtje komt de bootsman over de kliffen gelopen en klapt in zijn handen om ons te wijzen dat we hem moeten volgen. Na een tocht (voor sommige tochtje) van ik schat ruim een kilometer over rotsen, kliffen en stranden komen we bij onze boot. Helaas, einde verhaal, we moeten met de taxi terug die opgeroepen is vanuit ons resort. Tja, taxi... met 4 personen in de zijspan en Guus achterop de bromfiets hobbelen we z'n zessen terug naar ons resort. Midden door de bossen heuvel op heuvel af, dus je snapt het al; regelmatig hebben de heren assistentie moeten verlenen om deze zware klus te klaren. Push...push...push. Maar, we komen veilig op onze bestemming aan, waar een bezorgd team klaar staat om ons te verwelkomen. Jammer van de zeekoeien maar het was absoluut een leuke ervaring om " schipbreukeling" te zijn.

• 07 Maart 2014 - 18:18

Ien Uit Liessel:

Hoi Riky en Guus,

Wat een avontuur zeg. Heb je het niet extra heet gekregen of vallen de opvliegers onder hoge temperaturen niet zo op? Voorzichtig aan verder en tot kijk! Ook kus en lief van Floris voor tante Riky en ome Guus.

• 08 Maart 2014 - 20:55

Carola:

Dit had ik graag gezien.. dit is echt wel lachen...sorry!
    Nog veel plezier en een dikke knuffel van mij.

• 09 Maart 2014 - 10:22

Nelly: