Koh Libong - Reisverslag uit Ko Kwang, Thailand van Riky Driessen - WaarBenJij.nu Koh Libong - Reisverslag uit Ko Kwang, Thailand van Riky Driessen - WaarBenJij.nu

Koh Libong

Blijf op de hoogte en volg Riky

06 Maart 2014 | Thailand, Ko Kwang

Afgelopen nacht in Trang geslapen en heerlijk de koffers geordend en de rugzak weer ingepakt voor de volgende locatie. Voor we vertrekken de bank nog even overvallen en op weg naar Koh Libong, alweer een rustig eilandje. Het klinkt bijna als saai, maar ik kan het iedereen aanbevelen. Via een binnenweg naar Hat Yao pier. We zijn eerst bij de verkeerde pier, die berekend ons 1200 bath, maar volgens de Lonely Planet moeten we voor 50 bath per persoon over kunnen. Na enig aanhouden verwijst de man ons naar een plek, nou, 100 meter verderop en hier charteren we een longtail boot van een local voor, inderdaad, honderd bath. Een privé boot, wat een luxe. We kunnen de auto hier ook goed parkeren, hebben we trouwens nog helemaal geen moeite mee gehad. De schipper zet ons af bij de pier en vervolgen onze weg met de bromfiets-taxi. Eerst bij het verkeerde resort, maar de vriendelijk Thai helpen ons prima verder. Linbong Relax Beach Resort, een hele mond vol, maar we hebben een gewone bungalow, met buitendouche, wel aan zee. Niks geen luxe, maar voor ons perfect. We spreken een Duits echtpaar die het hier allemaal maar niets vinden; geen t.v., geen koelkast, geen shops, te rustig. Snap ik het nog wel?? Nou, wij vinden hét helemaal geweldig en de yahtzee-stand is weer gelijk... Wederom geweldig mooie zonsondergang.....ik krijg er niet genoeg van. De jongedame uit het restaurantje wijst ons de krekel die zo'n enorm geluid maakt. Het is net alsof er een knop wordt omgezet. We staan er met de neus bovenop als er een vleermuis de tjirpende krekel als zijn maaltijd mee naar huis neemt. De rust is wedergekeerd, die kunnen er echt wat van hier is Normaal niks bij.

• 07 Maart 2014 - 09:30

Nelly:

Heej vakantiegangers,,
    Leuk om je verslag te lezen, je had schrijfster moeten worden! Ik hoop dat je zondag Wifi hebt, dan kunnen we nog een keertje Face Time!