dinsdag 5 juni - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Riky Driessen - WaarBenJij.nu dinsdag 5 juni - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Riky Driessen - WaarBenJij.nu

dinsdag 5 juni

Door: Riky

Blijf op de hoogte en volg Riky

05 Juni 2012 | Indonesië, Batavia

Naar de markt met Gede. Boodschappen doen voor het diner. We gaan onder auspiciën van Gede en Ketut rendang maken, dus er moet eerst geshopt worden op de lokale markt. Onderweg stoppen we bij een mooi uitzicht op Mount Angung. Werkelijk net een ansichtkaart, hier is nog niets te merken van het toerisme ten opzicht van het zuiden. Wat een hemelsbreed verschil. Hier vind je nog het authentieke Balie. Balinezen die hun koe of varken uitlaten(zoals wij onze hond), vrouwen die statig over de weg paraderen met een mand was of boodschappen op hun hoofd. Zoals ook de lokale markt, geen toerist te vinden, ja, wij dus. We worden wel bekeken maar niet vervelend, iedereen lacht en knikt en wil hun waar verkopen. Al veel markten gezien, maar blijft leuk. We stoppen nog bij een andere, drukkere markt en daarna naar huis.

Na paar uurtjes heerlijk relaxen in de groene tuin van Sudanita, na eerst instructies te hebben gekregen van Ketut hoe we Soto Ayam en Noodlesoep moeten maken, gaan we aan de slag. Hoe maak je een verse boemboe. Heeeeel veeeeel verse kruiden en in de vijzel langzaam tot dikke brij mengen. Meer vertel ik niet, geheim van de kok. Wie wil mag een keertje komen eten. Niet allemaal tegelijk graag!!!!! Na paar uurtjes sudderen in onze zelfgemaakte rendang klaar. Echt, overheerlijk. We zullen die kokosnoot wel weer hard nodig hebben.