naar huis - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Riky Driessen - WaarBenJij.nu naar huis - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Riky Driessen - WaarBenJij.nu

naar huis

Blijf op de hoogte en volg Riky

26 Maart 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Zitten we dan, in de lobby van ons heerlijke hotel (mag ook wel voor die prijs) te wachten op een "duistere" taxi chauffeur die we eergisteren ergens gesproken hebben. Hij is 40 ringit goedkoper als de taxi vanuit ons hotel!! Een beetje kosten drukken.....toch?! Na ruim 5 weken fitflops en een blote benen (of korte benen) weer dichte schoen en een lange broek...bah!! We lopen met onze reis-outfit nog even naar "China-town" om nog een hapje te eten (we moeten om 6 uur onze kamer uit) voor we opgehaald worden. Het is een wandelingetje (voor gevorderden), van 15 minuten....eitje zou je denken, mooi niet, door de dichte schoenen al na 10 minuten pijn.......jaaaaa, blaren, en wordt nog erger als ik een chinees na moeten rennen omdat hij iets verliest uit zijn tas. Maar goed, er zijn ergere dingen, ik haal zometeen mijn slippertjes wel weer uit de koffer, en sokken van Guus, die van mij zijn op evenals mijn slipjes (ik zal het nu iets netter uitdrukken), maar ik heb nog één zuiver en......lang leve de inlegkruisjes!!!! We hebben enkele fijne dagen in KL gehad, eten, wandelen, shoppen (een beetje), zwemmen, genieten van een super ontbijt en super appartement. Niet genoten van de drankjes op de 6e etage....hebben we één keer gedaan, één biertje en één wijntje en, ja, bijna falliet!!! Was net wel lachen, nasi (heerlijk) besteld bij een klein tentje, en Guus een biertje gehaald bij de plaatselijke Albert Heijn op advies van de kok, zij verkochten alleen food, en bij een pittige nasi goreng hoort nu eenmaal een lekker koud pilske. We hebben veel gereisd deze ronde met de mono-rail en werkt prima, iets rustiger als elke keer onderhandelen met de taxi chauffeur, alhoewel dit ook wel een leuke sport is. En nu weer richting huis, ook weer fijn, we hebben het goed gehad...