Penang - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Riky Driessen - WaarBenJij.nu Penang - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Riky Driessen - WaarBenJij.nu

Penang

Blijf op de hoogte en volg Riky

15 Maart 2014 | Maleisië, George Town

Nou, drie maal recht is scheepsrecht, dit is vandaag echt de laatste keer dat ik een verslag schrijf. Bedankt Anke..., maar wel leuk. Na ruim vier weken van zonneschijn hebben we nu regen en flink!! Maar dit mag de pret niet drukken. Vanmiddag zaten we op een "terrasje" bij een lokaal restaurant en daar ging de slag uit. Niet eten maar er werd gevreten.... Tjonge jonge wat een drukte. Er schuift een man aan bij ons die zijn eigen bordje met rijst bij heeft en alleen wat groente en vlees besteld. Hij vertelde ons dat het dit jaar nog niet geregend heeft, en dat heel Kuala Lumpur zonder water zit...nou, nu niet meer dus! Hij kletste honderduit en verstonden er nog niet de helft van. Maar we konden er toch uit opmaken dat ook hier de prijsverhogingen niet welkom zijn. Zijn salaris was 1200 ringits per maand, omgerekend ongeveer € 260. Het eten wat hij bestelde was met 50% gestegen, van 2 naar 4 ringit, Als we alles goed verstaan hebben natuurlijk. (vandaar zijn eigen bordje rijst). Morgen gaan we een rustig stukje van Penang opzoeken, en als het goed bevalt blijven we dan een paar dagen en dan staat de neus alweer richting Asten. Wat gaat het toch snel allemaal en wat hebben we het goed (dat zeggen we toch wel vaak tegen elkaar).