op naar de ferry - Reisverslag uit Taman Mansuri, Maleisië van Riky Driessen - WaarBenJij.nu op naar de ferry - Reisverslag uit Taman Mansuri, Maleisië van Riky Driessen - WaarBenJij.nu

op naar de ferry

Blijf op de hoogte en volg Riky

14 Maart 2014 | Maleisië, Taman Mansuri

Wat was het weer een heerlijk dag bij DeeDee Resort. Heerlijk frisse kamer, en super gastvrouw Nok. Ze brengt ins naar het centrum van Satun(is vrij ver lopen) en pikt ons naderhand weer op. 'S avonds brengt ze ons weer naar de eetmarkt waar de als de duister invalt, de mobile eettentjes uit alle hoeken en gaten tevoorschijn komen. Blijft een mooi gezicht, alsof er niemand zelf kookt. Alle kraampjes verkopen goed en wederom van alles te krijgen. Ik probeer sushi en sticky rice met kokos in bananenblad( ja,ja, alléén het blad). Een belletje naar Nok en ze pikt ons weer op. Super!! Na een karig ontbijtje op naar de ferry richting Langkawi. De broer van Nok, mijn zijn vrouw (denk ik), brengt ons weg en helpt ons met de tickets. Zo kan het ook, wat een service van DeeDee Resort. We hebben ze maar een mooie fooi gegeven. Eerst door de douane, paspoorten afstempelen en dan een uurtje met de ferry, het lijkt wel een vliegtuig zoveel plaatsen, en zit nog niet voor een kwart vol. De oorverdovende Thaise muziek doet gewoon pijn aan mijn oren, maar, gelukkig, als we vertrekken gaat de muziek uit en wordt er een film aangezet. Rust!! Alleen het rustige geluid van de boot die over de kalme zee vaart (alweer gelukkig). Op Langkawi wederom door de douane paspoorten afstempelen en op zoek naar ons hotel. De taxi-drivers proberen ook hier zo snel mogelijk hun auto's vol te krijgen, het is een drukte van jewelste, dit hadden we niet verwacht. Wat anders buiten Thailand waar alles zooooo rustig gaat. We besluiten dan ook om morgen verder te reizen naar Penang. We verkennen Kuah te voet en dat levert de nodige zweetdruppels op. Puf, puf, opvlieger, nog meer puf puf..opvlieger...enz. maar mag de pret niet drukken een flesje water doet wonderen en is het luie zweet na een uurtje lopen weer helemaal verdwenen. We hebben weer heerlijk getafeld bij de plaatselijke chinees, vraag niet welke. Ook hier weer; of iedereen buitenhuis eet, jongeren, ouderen, gezinnen noem maar op en allemaal zo rustig: buurten, lachen, discussiëren en vooral eten!! Zo dat was het weer even voor vandaag. Morgen op naar Georgetown.

• 16 Maart 2014 - 16:44

Carola:

Gatsssie... jullie hebben toch zeker niet echt die vieze kippenpoten op.... moet niet gekker worden!