de laatste dag in Thailand - Reisverslag uit Ban Pa Met, Thailand van Riky Driessen - WaarBenJij.nu de laatste dag in Thailand - Reisverslag uit Ban Pa Met, Thailand van Riky Driessen - WaarBenJij.nu

de laatste dag in Thailand

Blijf op de hoogte en volg Riky

12 Maart 2014 | Thailand, Ban Pa Met

We zijn net in Satun aangekomen en hebben het DeeDee Resort uitgekozen en dat blijkt een prima keuze. Een super mooi resort net voor de pier naar Langkawi, Maleisië. De dochter des huizes regelt het wel, ze brengt ons morgen naar de pier en regelt de tickets voor de ferry. We willen graag wat eten, en ze zet ons in het stadje af en komt ons weer ophalen als we klaar zijn. En dat vanavond nog een keer. Service, heet dat spel!! Wat hebben we het leuk gehad de afgelopen weken. Heerlijk met je voeten in het zand, met een drankje en heerlijke garnalen naar de zonsondergang kijken, witte zandstranden met kraakheldere, blauwe zeeën helemaal voor jezelf. De rust overal, de vriendelijke Thai ( behalve op KoTarutao ), geen wonder dat dit het land van de glimlach genoemd wordt!! Gisteren op Koh Lanta naar her centrummetje gewandeld, waar ook van alles te zien is. De verkoopster die hun waar aan de man brengen met de tot keuken omgebouwde scooters. In alle rust maken ze, zittend op de zadels van hun scooters, de lekkerste hapjes en drankjes klaar. Verse sapjes, pannenkoeken in allerlei smaken, mais, saté, garnalenspiezen op de bbq, loempia's en krulaardappelen uit de friteuse, wel 50 soorten cocktails ( konden we niet laten....heerlijk!!), vers fruit, broodje kebab, en nog veeeel meer. Iedereen kijkt, proeft, zit, of hangt relaxed rond en dit terwijl de taxi-drivers proberen hun klanten op een vriendelijke en een (uiteraard) zo duur mogelijke manier weer veilig thuis te brengen. Zo valt er nog zoveel meer te vertellen, teveel om op te noemen. Het is zo leuk om de verschillende eilandjes te bezoeken, en allemaal weer anders. We hebben bewust de grotere eilanden zoals Koh Phi Phi en Koh Samui overgeslagen, je hoort ook van veel
medereizigers terug dat op deze eilanden de ongereptheid ver te zoeken is en alles om het toerisme draait. Dat doet het op de eilandjes waar wij geweest zijn ook wel, maar soms zie je gewoon helemaal niemand. Echt alleen op de wereld, het strand of het restaurant. Nu, morgen op de boot en dan gaan we laatste weken alweer in...het vliegt voorbij.