de laatste dagen in Thailand - Reisverslag uit Ban Sala Dan, Thailand van Riky Driessen - WaarBenJij.nu de laatste dagen in Thailand - Reisverslag uit Ban Sala Dan, Thailand van Riky Driessen - WaarBenJij.nu

de laatste dagen in Thailand

Blijf op de hoogte en volg Riky

10 Maart 2014 | Thailand, Ban Sala Dan

De rekening opgemaakt op Libong en met de taxi-brommer naar de lokale pier, waar we moeten kijken of we een bootje kunnen charteren voor de overtocht naar het vasteland. We betalen 50 Bath per persoon en worden al snel op een longtail boot gezet. Guus helpt, galant als hij is, de oudere dames netjes mee aan boord. Een bromfiets wordt vastgesnoerd op de boot en varen maar. Ho...er staat nog iemand aan wal, dus weer terug, nog een jongeman met bromfiets, een dame op leeftijd en even verder staat op, wat je noemt een piertje, een eenzame man te wachten met een stuk of vier lege jerrycans. Hup, alles op de boot en volgepropt vertrekken we dan. De dames zitten allemaal beschut onder het afdakje en de mannen zitten, staan en hangen voor op de boot. Ja, ik weet het, het kan allemaal veel gemakkelijker; vanuit je resort een boot inhuren en een dikke prijs betalen. Wij vinden deze manier gewoon super gezellig..we hebben de tijd en er gebeurt van alles!!! Alles via een wiebelplankje het strand op, en we kunnen weer op pad. Stoppen bij de Tesco ( de Thaise Appie ), biertjes, wijntje, onderbûkskes, beltegoed ( ja, we klappen er nog maar een keer 300 Bath tegenaan), scheerschuim en een watermeloen en op naar Koh Lanta. Even onze kamer up-graden, want er zit géén koelkast in, en we weten het Guus en warm bier dat gaat niet goed komen. Het is hier (gevoelsmatig?) flink wat warmer in vergelijking met Libong. Even wennen, we hebben door de up-grade nu wel airco wat we normaal niet echt gebruiken maar wat nu zeer welkom is. We hebben weer een leuk, simpel bungalowtje met alles wat je nodig hebt: Cha-Ba Bungalows, met een nogal kunstzinnige eigenaar. Hier houden we het nog wel een paar dagen vol. Gister nog even ge-facetimed met Jantje, ons moeder en de rest die bij Martijn en onze Hennie op de party waren. Ook leuk om iedereen weer even gesproken te hebben.