Op de fiets - Reisverslag uit Ko Sukon, Thailand van Riky Driessen - WaarBenJij.nu Op de fiets - Reisverslag uit Ko Sukon, Thailand van Riky Driessen - WaarBenJij.nu

Op de fiets

Blijf op de hoogte en volg Riky

01 Maart 2014 | Thailand, Ko Sukon

Gisteren fietsen gehuurd om het eilandje te gaan verkennen. Nou, de start was prima, maar je kunt dit toch beter doen 's morgens om 6.00 uur of na zonsondergang. Oververhit... Maar desondanks een goeie indruk gekregen. Rustige en zeer vriendelijke mensen, bijna iedereen roept: hello of sawadeeka en/of glimlacht of zwaait. Ja, een mooi volkje hier. We hebben dan ook nog maar twee nachten bijgeboekt. Ergens was een koe geslacht en werd in stukken gehakt, in plastic zakken gedaan en, volgens ons naar de markt gebracht. De kop werd met een gasbrander behandeld, wat hier de bedoeling van is??? Ik zal een foto toevoegen, maar is niet echt geschikt voor jeugdige kijkers. Voor de rest weer heerlijk genoten van lekker eten, sapjes en een goed boek.

• 01 Maart 2014 - 18:17

John Driessen:

Hallo luitjes, het ziet er daar allemaal relaxed uit.Lijkt me niet moeilijk het daar nog een tijd uit te houden.Hoewel fietsen!?
    We hebben de respectievelijke verjaardagen redelijk doorstaan en zijn nu doende de carnaval te overleven wat tot nog toe gelukt is zoals je ziet.
    Geniet ervan (overbodige opmerking) en tot het volgende verslagje.
    Groetjes John
    PS Gerrie komt nog wel

• 01 Maart 2014 - 19:04

Gerrie Driessen:

Hoi Riky en Guus,
    Jullie hebben het daar samen wel super! Al zoveel beleefd en pas 2 weken weg. Genieten jullie nog maar lekker. Het lijkt me daar echt wel fantastisch om te zijn.
    Hier is het maar een beetje raar. Het is 1 maart en heb al 2 dagen in de tuin gewerkt. Alles komt al boven de grond. De winter lijkt echt voorbij, maar je weet het natuurlijk nooit. De vogeltjes kwetteren en zijn bezig de nestmogelijkheden te verkennen. En door al dat getjirp klinkt het vreselijke geluid van een carnavalswagen die met verschrikkelijk harde muziek door het dorp bonkt. Maar goed de jongens vieren carnaval en wij houden het lekker rustig.

Nog veel plezier en goed koelen hè Guus !!
    Hartelijke gtjs, Gerrie

• 02 Maart 2014 - 19:22

Marjan En Frank:

Hoi, alles goed met jullie, zo te lezen. Lekker aan t chille en soms even gek doen op de fiets. Bij ons is ook alles rustig. Eentje minder aan tafel en gisteren zelfs met 2en thuis. Das lang gelede, zeg. Morgen effe optocht kijke en dat was het dan weer voor ons. Wel lekker paar vrije dagen, altijd fijn.
    Heel veel groetjes en wij volgen online. Gr frank en marjan

• 02 Maart 2014 - 21:56

Marinus:

Hoi zus en zwager,

Fijn dat jullie het naar de zin hebben daar, maar dat had ik niet anders verwacht!!

Hier alles goed, behalve dan met Marieke. Is nog steeds bijna dagelijks ziek. Hopen dat deze lastige tijd snel voorbij is.
    Lupo gewassen en weer goedgekeurd/
    Fijne voortzetting!!